Nederlanders staan bekend om hun gierigheid. We bukken al voor 0,50 cent naar de grond en draaien elk dubbeltje om. Met dit stereotype in ons achterhoofd bedachten we de campagne 'Je laat je geld toch niet liggen?!'. Door middel van de campagne vertellen we mensen dat ze het resterende saldo van een verlopen ov-chipkaart kunnen terug vragen. Want bij elkaar opgeteld laten we hierdoor maar liefst 6 miljoen euro liggen, dat is niks voor ons! 
We lanceren de campagne met een pr-stunt. In diverse steden, op stations en in het openbaar vervoer leggen we nepgeld. Briefjes van 9 euro (gemiddelde saldo op een verlopen OV-chipkaart) met de tekst: 'Precies. Daarom raap je dit briefje ook op. Helaas is dit nepgeld, maar wist je dat er gemiddeld nog 9 euro op een verlopen OV-chipkaart staat?'Van de stunt met 9 euro biljetten maken we leuke videocontent, die we ook inzetten als advertenties op social media. We zien mensen die op bijzondere wijze 9 euro briefjes vinden.
Daarnaast gaan we de samenwerking aan met de mannen van Gierige Gasten. We maken een reeks afleveringen waarbij zij steeds een nieuwe uitdaging krijgen. Zij gaan opzoek naar verlopen OV-chipkaarten en met het verzamelde geld doen ze iets goeds voor een ander.
Persvoorbeelden
Back to Top